Průvodce zkušební dobou:
Knížka pro nováčky

Knížka, kterou můžeme upravit přímo pro Vaši firmu, je osobním průvodcem adaptačního procesu a zkušební dobou pro nové zaměstnance. Usnadňuje jim projít stresujícím obdobím začleňování do nového kolektivu, seznamování s novou kulturou, úkoly a zodpovědností...

Proč vznikla tato knížka?

Knížka vznikla v reakci na osobní zkušenosti z řady firem, které:

  • nemají nástroj či postup zahrnující celou adaptační dobu
  • pokud ano, využívají často pouze neosobní, elektronické nástroje - checklisty, seznamy...
  • pracují s prvky, které se vztahují především k výkonu zaměstnance - nepracují s tím, jak se nový kolega může cítit, jak mu usnadnit včlenění do kolektivu
  • pro přivítání nového kolegy nemají buď žádné nebo jen "reklamní" dárky - tužky, bloky, trička, čepice, atd.
  • prostě jen hledají něco nového, originálního, ale přitom užitečného, čím by doplnili stávající aktivity, které již používají

Její autor, Václav Toman, ji napsal na základě hloubkových rozhovorů s onboarding specialisty z různých firem (Amazon, Avast, Feedo, Tchibo, Inloop a další), na základě vlastních zkušeností s tímto tématem a studia pozitivní psychologie

Proč knihu doporučujeme?

Tato knížka je krásným příkladem propojení principů štěstí v práci, o jejichž prosazování se snažíme a konkrétních situací, ke kterým ve firmách dochází. Knížka podporuje budování kvalitních vztahů s kolegy, podporuje dosahování smysluplných výsledků nového zaměstnance a nastartování jeho rozvoje v novém působišti od samého začátku. Je jednoznačně nástrojem, který v naší paletě nesmí chybět :)

Jaký má cíl?

  • udělat adaptační proces osobnější - knížka toto zvládá lépe než elektronický checklist
  • být průvodcem po celou dobu zkušební doby - postupně, týden po týdnu
  • podporovat osobní interakce jak s nadřízeným, tak i kolegy
  • udělat dobrý první dojem - být designovým, osobním a přitom velmi funkčním dárkem pro nově příchozí 
  • pracovat nejen s konkrétními úkoly a cíli, ale také podporovat rozvoj nových zaměstnanců
  • sdílet zkušenosti lidí, kteří se onboardingem věnují tak, aby to pro nováčky bylo přínosem
  • aplikovat poznatky pozitivní psychologie do onboarding procesu (pozitivní konfirmace, stress management, prokrastinace atd.)

Co knížka obsahuje?

  • prostor pro přivítání od nadřízeného či kolegů
  • shrnutí adaptačních cílů
  • prostor pro shromažďování pozitivních momentů z každého dne
  • rozvojové okénko - na co se soustředit, co vyzkoušet, na co si dát pozor
  • checklist nováčka - pro snadnější zvládnutí adaptace a přehled o aktuálním stavu
  • doporučení expertů - lidí, kteří mají v různých firmách onboarding na starosti

A to vše týden po týdnu, po dobu 12 týdnů, tedy běžné zkušební doby většiny zaměstnanců


Takto vypadají některé z kapitol: 

Jaké jsou další možnosti?

  • Knížka existuje v češtině a angličtině
  • Úvodní strana může být v dominantní barvě firmy
  • Úvodní strana může obsahovat logo firmy
  • Úvod knížky - v rozsahu cca 5-10 stránek, může být upraven/vytvořen dle specifických požadavků (vlastní check-list, důležité firemní info, kontakty atd.)

Zaujala vás kniha? Ozvěte se nám, my se ozveme Vám:

(Případně, pokud raději telefonujete, zavolejte Lukášovi na +420 604 296 296)